Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej

Informacje

Dodany: 2019-01-21
Kategoria: lang-pl

Tagi dla artykułu
art

Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która wyklucza wszystkie produkty mleczne i inne odzwierzęce, wywołuje najczęściej wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet wplatanie w swoją dietę więcej pokarmów pochodzenia roślinnego, może zaowocować poprawą stanu zdrowia i oczyszczeniem ciała. Badania potwierdzają, że ograniczenie produktów pochodzenia zwierzęcego i jedzenie większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion skutkuje zmniejszonym ryzykiem wystąpienia wielu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Dodatkowo, gdy w grę wchodzi odchudzanie okazuje się, że dieta wegańska jest doskonała ze względu na potrawy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, wywołują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie wzrasta procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona modna nie tylko wśród gwiazd, ale także wśród społeczeństw Stanów Zjednoczonych i Europy. Dużo osób zadaje sobie pytanie, http://zdrojewski-bogdan.pl czy dieta roślinna jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę roślinną zyskuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale także przed osobami stosującymi dietę istnieje szereg wyzwań. Zaletą diety wegańskiej jest przede wszystkim utrata wagi. Badania naukowe świadczą o tym, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób odchudzających się powoduje zwiększony ubytek masy, w trakcie procesu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. naukowcy twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Dodatkowo jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone wieloma badaniami, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Weganie mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli tych ciężkich chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają potrawy roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może pomóc ograniczyć ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to analizy naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają wyraźnie zmniejszone ryzyko zachorowania na raka. Inne badania wysuwają tezę, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko raka prostaty i jelita grubego. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i przyczynia się do poprawy funkcjonowania organizmu, który nie jest obciążony przez niezdrowe tłuszcze zwierzęce. Przeszkodą dla osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie mają w swojej karcie potrawy wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi to dodatkowe wyzwanie i dla niejednego może być główną niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do czytania etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają zakamuflowane składniki zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać kreatywnością przy przygotowaniu posiłków, aby dieta nie była monotonna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być przeprowadzane w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie zabrakło niezbędnych witamin i innych składników odżywczych, w tym kwasów omega.